tirsdag 2. februar 2010

Så var det tilbake til kortbuksa og havrelefsa igjen

Det ble to fine uker i Sandefjord med mye hyggelig besøk både av og hos familie og venner. Tida går bare så alt for fort.
Til og med ski-nm fikk vi med oss og den gode gamle vinterkulda har gjort at isen allerede har lagt seg i fjorden og fergene begynner å få problemer.
Vi besøkte også Kari Anne og Per Arne som bor i båten i havna i Sandefjord på andre vinteren. Selv om det kan se kaldt ut (foto: Kari Anne) hadde de det godt og varmt innombåts, men vi tror de gleder seg til å sette kursen sydover til sommeren.
Vi forlot et praktfullt vinternorge mandag formiddag med kurs for London og mellomlanding med noen timer på Stansted før turen gikk videre til Las Palmas med ankomst  litt over halv sju om kvelden lokal tid.
Med 21 grader, lummert og småregn ble det en kraftig klimaforandring fra den tørre og kalde vinterlufta i Norge. Vi rakk så vidt kommet oss i båten før småregnet gikk over til styrtregn og utover natta øket vinden til en liten kuling, men i dag har det blitt lettere utover dagen. Vi har forstått at det har vært dårligere vær blant annet på Tenerife.
Båten har hatt tilsyn av gode naboer og lå like fint på plassen sin. Det har vært en del utskifting av båter på brygga og to nye norske båter har kommet så nå er det nesten en norsk koloni her med 6 turbåter og 4 faste i havna.
Det har også kommet flere båter vi ble kjent med i Rabat.

2 kommentarer :

  1. Takk for sist :)
    Gøy å se bilde av hjemmet vårt - båten i indre havn Sandefjord. Isen ligger nå ganske tykk med et godt lag snø så det ser ut som om vi bor midt på vidda :)

    SvarSlett
  2. Inger Lise og O.J4. februar 2010 kl. 17:25

    Hei på dere. Ja det var veldig koselig å se dere igjen.Jeg skulle likt å se ansiktene våre når jeg oppdaget at det var dere som kom på besøk men jeg så jo O.J da, og det er ikke mange ganger jeg mangler ord.()ELLER)? Litt oppstykket ble det med de små som vi passet,og som trengte mormor til litt lesing og sånt.Følte at jeg ikke fikk tatt meg ordetlig av dere og fikk gitt dere noe mer å putte i munnen.Kveldsmat hadde jo vært fint, og jeg som hadde mel også!NESTE GANG.....Got tur videre,vi følger med dere på nettet.

    SvarSlett