søndag 7. oktober 2012

Sommer og høst i Norge

Sommern er på hell og oftere og oftere er det hvitrimet om morgenen. Men på fine dager klar og fin høstluft og flotte farger i naturen.

Og sommeren har naturligvis gått så alt for fort. Nå er vel det bare et godt tegn på at vi trives og har det bra og vi har så absolutt hatt en fin sommer.
Det har blitt sykkelturer og til og med telttur i pinsa, jobbing og tid til å være sammen med familie og venner.
Ole og Åse sørget for å ta oss med på seiltur så vi ikke helt skulle glemme hvordan det er.
Vi fikk en flott tur i Vestfold-skjærgården på gamle, kjente og kjære plasser i skjærgården hvor vi har tilbragt mye tid opp gjennom årene. Flott vær og vi storkoste oss.
Mange fine sykkelturer har det blitt og for et par uker siden syklet vi den populære Rallarvegen, 82 km over Hardangervidda fra Haugastøl til Flåm.

Etter å ha sett den ene helgen etter den andre forsvinne med dårlig vær i fjellet, klaffet det til slutt og vi fikk en naturopplevelse av de store og en fin sykkeltur i flott norsk natur med knallvær.
Vi delte turen i to og syklet først inn til Finse og hadde en fin overnatting på Finsehytta, en av turistforeningens bemannede hytter med god mat og bra stemning.

Dagen etter hadde vi skyfri himmel og vindstille hele turen over fjellet og ned den spektakulære dalen til Myrdal og Flåm.

Store kontraster med kuldegrader og snø den høyeste delen og varmere og flotte høstfarger både i starten fra Haugastøl og den siste delen ned mot Myrdal og Flåm.
Derfra togturen opp dalen igjen til Myrdal og tilbake til Haugastøl.
En tur som så absolutt kan anbefales.
Etter å ha seilt halve jorda rundt kan vi bare slå fast at det ikke er mye som kan måle seg med norsk natur!

Men det skal også sies at når temperaturen faller og vinteren nærmer seg så øker også lengselen etter varme strøk og Kilico seg igjen...